lördag 12 juni 2010

Skin tightening och estetisk medicin



Nu har jag en dryg vecka kvar till min nästa behandling i den skin tightening kur som jag påbörjade hos min favoritdoktor, Victor Garcia på Vasa Läkarmottagning i Stockholm, under våren efter Restylane insatsen som jag berättade om i en tidigare artikel!

Restylane injicerades i hudens översta lager bland annat för att släta ut mina bekymmersrynkor och andra oönskade skavanker. Restylane baseras på hyaluronsyra som finns naturligt i kroppen. Effekten kvarstår 8-12 månader.

Skin tightening eller uppstramning av huden är en metod från USA som ser ut att bli succé för oss kvinnor som vill ha kontroll över utseendet men inte vill använda oss av estetisk kirurgi för det.

Metoden - skin tightening - går ut på att med laserstrålar hetta upp underliggande hudstrukturer och på så sätt stimulera nybildning av kollagen och elastin som ger ny spänst i huden. Behandlingen är smärtfri och varje tillfälle tar ca 40 -60 minuter beroende på hur stort område man väljer!

Det rekommenderas fyra till sex behandlingar med en månads mellanrum för varje behandling. Detta för att ge huden tid att bilda det nya kollagenet och spänsten.

Resultat börjar visa sig efter den andra behandlingen.

Huden blir uppstramad, får bättre konsistens och "fastare hull", rynkorna försvinner och det blir allmänt bättre kvalitet i huden.

Skin tightening är lyft utan kirurgiska ingrepp och effekten av behandlingen håller sig kvar under flera år!

1 kommentar:

  1. Jag som såg dig för drygt 1v sen, efter den 3:dje behandlingen, kan bara säga Du ser jätte fräsch ut!!!!

    SvaraRadera